Curso Online de Inglês para Profissionais de Saúde
Elemento frequentemente não tratado com a devida importância, o inglês é uma língua essencial a profissionais da área da saúde. O inglês é a língua mais utilizada no campo científico e sua compreensão é fundamental para a leitura de artigos e pesquisas sobre a teoria e prática médica, assim é importante que profissionais de saúde além de ter proficiência na língua, tenham conhecimento sobre a linguagem técnica da área, permitindo a atualização constante sobre novas descobertas que podem contribuir no atendimento de pacientes. O curso de Inglês para Profissionais de Saúde abrange termos e palavras úteis aos profissionais da área.
Carga horária: 80 Horas
Início a partir de: Hoje
Curso disponível por: 30 dias
Confira os preços e descontos exclusivos com nossos consultores.
Central de Vendas WhatsApp: (11) 96861-3026.
Fale agora por chat, ligue para 0800 707 4520 ou
- Certificado Impresso
- Tutoria Online
- Material em PDF
-
12x R$ 6,67
à vista R$ 79,99
- EM BREVE!
O curso livre de Inglês para Profissionais de Saúde é direcionado a estudantes e profissionais de saúde que desejam se atualizar constantemente e se destacar no atendimento a pacientes e/ou no meio acadêmico.
- MÓDULO I
- 1 MEDICAL LANGUAGE: TERMINOLOGY IN CONTEXT
- 1.1 THE HOSPITAL TEAM
- 1.2 OUTLINE OF HUMAN ANATOMY
- 1.2.1 Head
- 1.2.2 Upper Body
- 1.2.3 Upper Limbs
- 1.2.3 Lower Body
- 1.2.4 Lower Limbs
- 1.3 THE BODY'S SYSTEMS
- 1.3.1 Human Body Organs
- 1.3.2 The Skeletal System
- 1.3.3 The muscular system
- 1.3.4 The Gastrointestinal and Urinary System
- 1.3.5 The Reproductive System
- 1.4 DISEASES AND SYMPTOMS
- 1.5 MEASUREMENT IN MEDICINE
- 1.5.1 Calipers
- 1.5.2 Scales
- 1.5.3 Measuring Tape
- 1.5.4 Sphygmomanometer
- 1.5.5 Thermometer
- 1.6 IMAGE EXAMS AND DIAGNOSTIC EQUIPMENTS
- 1.6.1 Computed Tomography, CT
- 1.6.2 Ultrasound
- 1.6.3 Magnetic Resonance Imaging, MRI
- 1.6.4 X-Ray
- 1.6.5 Angiography
- 1.6.6 Mammography
- 1.6.7 Echocardiography
- MÓDULO II
- 2 COMMUNICATING EFFECTIVELY WITH PATIENTS
- 2.1 FILLING OUT FORMS
- 2.2 PATIENT-CENTERED INTERVIEWING
- 2.2.1 Hesitation Fillers
- 2.2.2 Office Visit
- 2.3 HANDLING EMERGENCIES
- 2.3.1 Emergency Codes
- 2.3.2 Useful Phrases
- 2.4 INTERACTING WITH PATIENTS
- 2.4.1 Conversation Starters
- 2.4.2 Verbal Clues
- 2.4.3 Providing Assistance
- 2.4.4 Dealing with Complaints
- 2.4.5 Explaining Procedures
- 2.4.6 Giving Clear Instructions
- 2.4.7 Checking for Understanding
- 2.4.8 Giving Medications
- 2.5 NON-VERBAL COMMUNICATION
- 2.6 CULTURAL MISUNDERSTANDINGS
- 2.6.1 Touch and Gender
- 2.6.2 Personal Space
- 2.6.3 Eye Contact
- 2.6.4 Smiling
- MÓDULO III
- 3 HUMANIZATION IN PRIMARY HEALTH CARE
- 3.1 MANAGING DIFFERENT TYPES OF CLIENTS
- 3.1.1 The Challenge of Communicating with Pediatric Patients
- 3.1.1.1 Communicating Strategy: Empathy
- 3.1.1.2 Communicating Strategy: Age-Appropriate Words and Phrases
- 3.1.1.3 Communicating Strategy: Invented Words
- 3.1.1.4 Communicating Strategy: Distracting Someone
- 3.1.2 Improving Communication With Older Patients
- 3.1.2.1 Communicating Strategy: Comprehension Checks
- 3.1.2.2 Communicating Strategy: Refusals
- 3.1.2.3 Communicating Strategy: Repetition
- 3.1.2.4 Small Talk: Wh- Questions and Yes/No Questions
- 3.1.2.5 Small Talk: Follow-Up Questions
- 3.1.3 Handling Nervous or Aggressive Patients
- 3.1.4 Coping with Death and Dying
- 3.1.5 Dealing with Terminally ill Patients
- 3.1.5.1 Communicating Strategy: Avoiding the Issue
- 3.1.5.2 Vocabulary: Near-Death and Death Idioms
- 3.1.5.3 Caring for a Terminally ill Patients
- 3.1.5.4 Communicating Strategy: Expressing Condolences
- MÓDULO IV
- 4 WORKING WITH COLLEAGUES
- 4.1 HELPING WITH TASKS
- 4.1.1 Communicating Strategy: Requesting and Giving Help
- 4.1.2 Communicating Strategy: Expressing Thank you and You're Welcome
- 4.1.3 Communicating Strategy: Referring to Others
- 4.1.4 Communicating Strategy: Using the Telephone
- 4.1.5 Communicating Strategy: Clarification Requests for Meaning
- 4.2 INTERACTING WITH SUPERVISORS
- 4.2.1 Communication Strategy: Confirmation Checks
- 4.2.2 Communication Strategy: Soliciting Information
- 4.2.3 Communication Strategy: Apologizing
- 4.3 FILLING OUT FORMS
- 4.3.1 Communication Strategy: Double-Checking Information
- 4.3.2 Communication Strategy: Drawing Conclusions
- 4.4 MEDICAL FORMS
- 4.4.1 Discharge Form
- 4.4.2 Request Form
- 4.4.3 Cardiac Care Unit Form
- 4.4.4 Day Surgery Follow-Up Form
- 4.4.5 ECG Request Form
- 4.5 MEDICAL ABBREVIATIONS
- 4.6. PRE AND POSTOPERATIVE CARE
- 4.6.1 Preoperative care
- 4.6.2 Physical Preparation
- 4.6.3 Psychological Preparation
- 4.6.4 Postoperative Care
- 4.6.5 Immediate Postoperative Care
- 4.6.6 First 24 Hours of Care
- 4.6.7 After 24 Hours Care
- MÓDULO V
- 5 ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSE
- 5.1 GENERAL COMPREHENSION
- 5.1.1 Pre-reading Strategy: Making Prediction
- 5.1.2 Reading Strategy: Skimming
- 5.1.3 Reading Strategy: Scanning
- 5.2 DETAILED COMPREHENSION
- 5.2.1 Recognizing Loanwords and Cognates
- 5.2.2 Dealing with false cognates
- 5.2.3 Inference: Word Formation and Affixes
- 5.3 REVIEW
- Para os cursos em que não há Prova, deverá ocorrer 100% de estudo do conteúdo para emissão do Certificado Digital de participação.
- Para os cursos em que há Prova, a média mínima de aprovação é de 60% para que receba o Certificado Digital.
Saiba mais sobre nosso processo de avaliação e certificação, e as regras de normatização do MEC.
DEPOIMENTOS